Våren

Jag har varit inne på det förut, att ja inte har något stort mål med min träning denna hösten. Men däremot har ja inte mindre än två ganska så stora mål (för mig) till våren.

1. Springa mitt andra Göteborgsvarv, å ja planerar och hoppas på att kapa förra årets tid ganska så rejält.
(2:26)
2. Kommer göra något ja tänkt på länge, många år til och med. Ja ska gå en utbildning och i slutändan kunna kalla mig spinning instruktör!

Om ja börjar i bakvänd ordning, så är Spinning utbildningen med SAFFE egetligen det stora, men det är ändå den som kommer krävas minst förberedseler för. Eller minst förändring i hur jag tränar.
Jag tränar redan idag spinning minst en gång i veckan, gärna två och någon gång till och med tre:) Och att ja iaktar lite extra hur instruktörerna gör under passen.. de har ja redan gjort i några månader nu.
Självklart gäller de att hålla igång med träningen/spinningen och ja kommer nog se till att försöka få in lite extra timmar i sadeln under månader precis innan. Men som sagt de kommer flyta på

Göteborgsvarvet däremot, där snackar vi utaming!
Förra året sprang ja mitt första halvmarathon, Göteborgsvarvet då med. När ja anmälde mig i oktboer -10 hade ja aldrig sprungit längre än 10 km, och de va Midnattsloppet agusti -10.. å inte en meter efter de. Ja bestämde mig för att börja springa ordentligen efter nyår, och sen trappa upp de mer och mer. Målet va att ta mig runt springandes/joggnades. Ja har skrivit hela del storyn här.
Nu är det dags för mitt andra, och även om det är ett sjukt tufft mål, så vill jag under 2 timmar.  Ska ja vara lite realistisk så vil ja under 2:15.. men ja tror helt ärligt inte att ja kommer vara nöjd då.
Men de känns som de börjar bli dags att försöka planera löpninge lite grann.. Ja ska fundera lite på de här under helgen och i början på nästa vecka kommer ja med min plan.

Medans ja funderar på de, ska ja hämta den sista tvätten i tvättstugan. Sen kommer helgen gå lite i födelsedagsfirandes tecken, och ja hoppas också det ska få de sista halsonda å försvinna. Så på måndag kör ja igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0