Nyttigt?

Gårdagens löpning var garanterat väldigt nyttigt. Men väldigt jobbig!

Det började ju som sagt med att en gammal vän hörde av sig och undrade om jag ville hänga på och springa någon dag.
Så far so good.
Direkt när jag mötte dom insåg ja att 2 av 3 löpare va helt klart över min kapacitet.
Men det som kändes lite skönt va att det va en till med som inte sprungit alls på flera år, så med andra ord borde ja inte behöva va sist.
Inte för att de egentligen spelar någon roll, men ja jag ljuger om ja inte säger att de va skönt att de inte va jag.

Började springa och tempot låg en bra bit över mitt, men ja tänkte ja hänger på så länge de går och sen tackar ja för mig och släpper dom.
Bara de att vi sprang till Ängården, jätte fina naturstigar. Men med det lilla problemet att trots att jag är född och uppvuxen i Göteborg så har ja aldrig varit där innan.
Så det fanns inte en chans att ja skulle släppa dom - för då skulle ja inte hitta ut!

Efter ca 5 km skulle vi komma till Eklanda, och då tänkte ja att där, där hoppar jag av.
Men nja att säga att vi va i Eklanda va en sanning med modifikation för en som inte hittar jätte bra där heller.. och vi det här laget hade tempot dragits ner en hel del ( eftersom dom fick vänta på oss två som inte riktigt orkade..) Så de va bara att fortsätta.

Plan mark och nedför och ja kände att ja kunde kämpa och hänga på, uppför va ja chanslös.
För något år sen hade ett sånt här pass knäckt mig ( ja hatar å springa med andra, eftersom det är skolminnen av att a l l t i d vara sist) Men nu kändes det helt okej.

Vi springer på olika sätt, och nivåer. Det här va ett grymt pass för mig, ja fick kämpa och låg långt över min bekvämlighetszon.
Det blev tillslut drygt en mil. Stretchade och passade på att handla lite snabbt, fick i min en pucko (lyxig återhämtning) och satte mig på vagnen hem.
Återigen, so far so good.
Väl hemma så insåg ja dock att ja nog hade tagit ut mig lite mer än ja insåg. Ett glas vätskeersättning, två glas vatten och en stund på golvet, sen lyckades ja ta mig in i duschen.

Resten av kvällen spenderas sen i soffan!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0