Saffranspannkaka

Jag läste receptet redan för några veckor sen, och köpte hem både keso och saffran.
Keso är en sån sak jag inte äter rakt upp och ner (har försökt, men nej ja gillar de inte).
Så dagarna gick och igår insåg ja att den vara nära sitt bäst före datum.

Sagt och gjort, igår hade jag lite extra tid på morgonen. Fram med ingredienserna

1 mosad banan
4 ägg
1 dl havregryn
1 påse saffran
1 burk keso (250g)

Blanda allt, kör med stavmixern för en slät smet och häll i en ugnsform. 200 grader i ca 30 minuter. 

Jag har testat liknande recept förut - där man gör något som egentligen i grunden har ofta både smör och mjöl i sig.  Vissa gånger har jag ätitit upp de, men inte gjort om de. Någon gång har de åkt rakt ner i papperskorgen. 

Så hur blev de denna gången? Mums! 

Det här är en ny favorit, härligt nu under vintern när man kanske vill ha varm frukost då och då:)

Jag orkade inte riktigt vispa, så jag värmde hallon och rörde ihop med kvarg. Fungerade bra de me! 

Naturligtvis blev de lite mycket, jag åt hälften till frukost igår - så receptet är nog lagom till 2-3 personer. 4 om man äter något mer till. 
Andra halvan åt jag uppvärm idag, helt okej, Godast igår!


Kommentarer
Postat av: Malin E

Oj va gott!!
Det måste jag verkligen prova till helgen. Älskar saffran och pannkaka, kan väl bara bli succé? :)
Har redan köpt några påsar med saffran och bunkrat upp :)
Trevlig helg!

2012-11-30 @ 12:37:33
URL: http://fullfartfram.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0