Lax med matvete

Idag blev det en lagad lunch hemma för mig. Det är inte ofta det händer, ofta tycker jag det känns extremt tråkigt att laga och äta själv på dagarna. Eftersom det också ofta är på lediga dagar passar jag ofta på att lunch med vänner eller bara ta mig en lunch ute själv.
 
Men idag är jag inte ledig utan hade en kort jobbdag, nu är jag hemma några timmar och ska sen ha cykel klass ikväll. Så att hinna hem några timmar kändes som en riktigt bra ide idag:)
 
Ganska snabb och väldigt enkel lunch i form av lax i ugn, matvete som får koka i grönsaksbuljong och på slutet rörde jag ner frysa grönsaker.
30 min tog de, och de skötte sig nästan själv. 
 
Tips om man vill ha mat på en halvtimma och som inte kräver så mycket arbete
 
Dessutom slänge ja in två laxportioner och gjorde två portioner matvete - så morgandagens lunchlåda är fixad!
 
Snart dags å börja göra sig iordning och dra mig mot Backaplan - 15 års kalas där som avslutas idag så känns extra kul å köra klass!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0