Sommar utmaning!

Det här något jag har gått och funderat på ett tag, och ironiskt nog* så va de något pappa sa som fick bägaren att rinna över.
Och mig att bestämma mig.
Jag ska ta mig hemifrån till landet, till fots. 

Cyckla har ja gjort många gånger förr och de kommer jag säkert att hinna göra någon eller några gånger även detta året, men ja ska då även försöka ta mig ut med fötterna. En gång. 
 
Jag vet inte exakt hur långt det är, men jag tror att de är ungefär 28 kilomter. 

Jag hade funderat på att springa delar av sträckan, inte exakt hur långt men delar. Men när jag för någon månad sen va hemma hos pappa och åt middag och delade med mig av tanken, så blev hans spontana kommentar "varför inte hela?"
Så ja varför inte? 
 
Ja har ju sprungit 21 km, två gånger. Det här kommer bara bli några till, desstuom i ett lugnare tempo. 
Planenen är att göra detta någon gång under semester, troligtivs under v 27. Men de finns ett litet men, knät ska kännas hundra innan ja ger mig på de och gör de inte de så tar ja löpningen några veckor senare. 
 
Jag inser att vissa springer maraton, och halvmaraton stup i kvarten. Men de gör inte jag, så för mig blir de här ett riktigt äventyr! Och kanske startskottet på att faktiskt någon gång springa just ett maraton..
 
 
* Det ironiska i att just pappa sa de är att de, va jag som tjatade iväg honom till gymmet för cirka ett år sen. När han vid 50 år passerade mest gick mellan bilen, datorn och jobbet.
Och de va jag som gav honom ett startbevis till Midnattsloppet i julklapp - när han vid de läget inte hade sprungit mer än möjligtvis 10 meter de senaste 25 åren..  
Nu är pappa jätte duktigt och närmar sig milen, startbeviset fick precis den effekten jag hoppades!
Så när just han sa de, så kunde ja ju inte skippa utmaningen..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0