Gårdagens intervaller

Igår rann tiden iväg, och när klockan va fem hade jag en timme innan jag skulle få besök.
En timme är inte tillräckligt för att hinna till gymmet för ett pass, men det är i dom här lägena löpningen är så bra!

Eftersom torsdagen bjöd på "lagom" löpning så ville jag göra något annat.
I veckan så läste jag www.traningsgladje.se , hon skulle i veckan springa både långa och korta intervaller. Dom korta la jag på minnet, 1 min x 26.

Sagt och gjort, intervaller skulle de bli.
Mitt livs andra intervall pass när de gäller löpning på egen hand.
Värmde upp i duggregn, sen började jag.
Tackar Mr Garmin att han höll koll på tiden och antalet intervaller åt mig och gjorde precis som klockan sa.
Ja har tyckt de varit svårt å veta hur fort jag ska springa för att orka/ändå ta ut mig ordentligt när de ska soeingas intervaller -men igår hittade jag el bra känsla.
Jag va rejält trött men inte helt slut efter intervallerna - och försökte tänka lite extra på coren när jag sprang.

Efter 13 intervaller regnar de inte lite längre - det öser ner!
Jag har svårt och se va de står på klockan och börjar fippla för att se om ja kan höja ljudet (som ja lyckats stänga av tydligen)
När jag gör de så ser ja även den vanliga klockan - oops!

Fråga mig inte hur ja tänkte, men ja tänkte 26 intervaller à 1 min -De hinner ja ju.
Men va ja inte tänkte på var ju att vilan (à 30 s.) också tar tid..
De va bara att vända hemåt, hann med 23 intervaller och kom hem 17:53.

Besöket mötte jag på parkeringen (tur de va pappa, som har förståelse för att ja ville hinna träna)
Fick börja klä av mig redan utanför dörren - det rann nämligen om mig.

Men jag hann och ja fick genomför mitt andra intervall pass!


Kläderna fick hänga på tork ett dygn innan ja kunde lägga dom i tvättkorgen..


Kommentarer
Postat av: karro

Intervaller är ju grym bra träning, tidseffektivt OCH man kan ta ut sig hur mycket som helst!

2012-06-10 @ 11:07:49
URL: http://livskraft1.blogspot.com/
Postat av: FIA FIT

Jättebra jobbat! Verkligen. Intervaller är ju inte min starka sida :-)

2012-06-10 @ 12:23:12
URL: http://blogg.mama.nu/fiafit
Postat av: SysterMalin

Wow härligt!! Kanonbra jobbat. Lätt att glömma tiden, precis som du säger vid "återhämtningen" som också ska räknas in.

Tränar du inför något lopp eller så? (förlåt har du säkert skrivit... men är ju lite ny här!)

Så fort jag har återhämtat mig från marathon så ska jag med köra igång. Helgens cykling gav mig lite motivation och en liten anvisning på att det snart är ok att köra för fullt!

Du måste varit så nöjd sen?!

Hoppas ni hade en trevlig kväll!

2012-06-10 @ 22:34:12
URL: http://systermalin.blogg.se/
Postat av: Camilla

@Karro, ja visst är de. Nytt för mig, men man lär sig för varje gång:)



@FiaFit, de är inte min heller.. men skam den som ger sig! ;)



@SysterMalin, Sprang Göteborgsvarvet i våras, nu är de Midnattsloppet i Göteborg i slutet på augusti som gäller. Hoppas på att kunna springa på under timmen då (att jämföra med halvmaran på 2:19)

Å ja de kändes riktigt skönt att ja trots tidspress hann få till träningen - hela kvällen blev bättre av de:)

2012-06-11 @ 00:01:53
URL: http://millastraning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0