Glädje

Ofta är det lättare att fortsätta på samma sätt som innan. Att göra något nytt eller på annat sätt gå utanför comfort zone är en utmaning, i större eller mindre skala.

Jag har fått två påminnelser om det här idag.
Den första när jag körde min lunch klass på Almedal, de gick ganska många år från tanke tillhandling innan jag vågade ta steget och sätta mig på instruktörscykeln. Och visst har jag varit väldigt nervös vid flera tillfällen påvägen - men nu älskar jag de. Och glädjen när ett pass stämmer är underbar.

Direkt efter dagens pass blev de en express dusch, för att sen köra min lillasyster till Skövde.
Även hon skulle utanför sin comfort zone, och nog va hon nervös!
Men glädjen när hon nu får köra hem - utan den gröna lappen på rutan gör de värt de.

Så va vill jag komma? Jo att genom att våga, testa och utmana så tror jag vi i slutändan blir gladare!
Tro på dig själv, ett misstag kan vara hårt för stunden. Men vi blir starkare, tro på dig själv!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0