Nytt pass

Idag var alltså dagen då ja gick på en av Elixias nya klasser på vårschemat.
500 kcal heter klassen, och ja ogillar namnet. Vips så har man gett hela klassen ett namn som gör att man tänker i viktnedgång.
Oavsett namn så tänkte jag ge klassen en chans. Beskrivningen på hemsidan är: 

En extremt effektiv klass där du har möjlighet att förbränna 500 kcal på 30 minuter! Det är upp till dig att utmana dig själv fysiskt och gå utanför din komfortzon, för att nå ditt personliga träningsmål. Träningen genomförs med och utan redskap. Genom effektiva övningar tränar vi kroppens stora muskelgrupper med hög intensitet. Klassen passar dig som vill träna hårt, effektivt, koncentrerat och vill förbränna kalorier.
Vad är din potential? Hur många kalorier klarar du att bränna på 30 minuter?

Jag va som sagt på Step innan, och stannade sen kvar och körde.
Aldrig har en halvtimme gått så fort!
Och ja tror ja kan säga att aldrig har jag fått upp pulsen så mycket på en gruppträningsklass.
Vi jobbade i 6 minuters intervaller, där varje 6 minutare va uppdelade med fyra olika övningar x 30 sek. x 3. Totalt 12 övningar under klassen.
Ja de va helt galet jobbigt, men min tanke är att det nog är alldeles grym träning. Nackdelen som jag upplevde va att tekniken nog inte blir helt hundra, i alla fall för mig. Men det kanske inte är de som är de viktiga? Ja vet inte, sen är de säkert så att övning kommer ge färdighet!

Trots att jag inte alls gillar namnet , så gillar jag klassen.
De va första gången men absolut inte sista, ska försöka gå på den i alla fall en gång i veckan framöver.

Efterklassen va de m y c k e t skakiga ben, de va en kraftansträning att ta sig in i duschen och sen hem. Laga middag uteslöt ja genast och de blev smothie till middag.
2 h senare har ja samlat lite kraft och ska försöka packa upp alla påsar som står i hallen.

Hur mycket träningsvärk kommer jag ha imon tro?!

Sen tog ja en fin (tomatröd och svettig..) bild efter, på mitt nya fina linne jag vann inne hos livsglädje.. men de va som ja se ett otroligt jobbigt pass  och ja har tydligen lyckats radera bilden.. Så idag får de bli bildlöst:(


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0