En bra frukost

Under många år så fick mina föräldrar tvinga i mig frukosten på morgonen.
Ja kommer fortfarande ihåg hur ja satt där med mitt glas mjölk, juice och en macka och hur den kändes alldeles omöjligt att äta. Så ingen var nöjdare än ja när ålder kom till att man inte alltid började samtidigt som mamma & pappa & därmed kunde skippa frukosten.
Så från högstadiet fram tills ja flyttade till england när ja va 19 så va frukost något väldigt sällsynt.
Under min tid i England och senare även under min tid som reseledere så började ja inse att frukosten va en bra sak och därmed blev den hyffsat regelbunden. Men de va mer för att ja visste att ja borde, inte för att ja ville.

Men sen för ca 1 1/2 år sen så flyttade ja till en egen lägenhet och fick för första gången min helt egna kyl - som kunde fyllas med precis de ja ville.
Jag började även i samma veva träna betydligt mer än innan och intressera mig för mat.
Så nu äter jag frukosten, och njuter av den - eller snarare ja njuter av vad den gör för min kropp under resten av dagen!

Min frukost varirerar, ja har ingen direkt favorit.
Det är mer efter humör och tid.  Det kan vara smothies med en macka. Gröt med ägg. Yoghurt/kvarg med musli eller fröblanding. Senaste nykomlingen på frukosten utbudet är coltingpannkakorna. När jag har en ledig dag och vill njuta av frukosten lite extra blir de nybakta scones:)
Vad är din favorit frukost?

För mig är det viktigt att frukosten innehåller en del protein, annars är ja inte mätt länge nog. Sen måste de vara god, såklart!



Imorse gick inte allt som planerat och frukosten uteblev, och ja har kännt mig lite som tulpanerna ovan.
Halv vissen.
Nu är det nog inte bara frukostens fel, halsen skaver och huvudet också.. Ja hoppas att dagens träningsvila (oplanerat med nödvändig) och lugna kväll ska göra att det bara blir lite skav, och ja kan träna imon igen. *håller tummarna*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0