Taco kryddda


Redan förra veckan köpte jag på mig några kryddor, för att kunna köra egen taco krydda. 
Dom flesta hade jag hemma, men spiskummin och lökpulver va jag tvungen å inhandla. Sen har dom blivit liggande, men idag tog ja tag i de. 
Googlade mig fram bland taco krydds recept och insåg att de fanns ungefär lika många olika, som antal sidor jag kollade på. 

Tillslut valde jag ett och blandade

3 tsk salt
4 tsk chilipulver
4 tsk paprikapulver
2 tsk vitlökspulver
2 tsk lökpulver
2 tsk spiskummin
4 krm cayennepeppar


Nu åt jag den inte som tacofärs utan skulle ha den i en paj, men resultatet blev helt okej. Lite väl salt för min smak - och lite för lite smak i övrigt. Men helt klart godkänd som ett första försök:)
Pajen i sig blev sådär, ja gjorde denna pajen igen. Eller ja gjorde den pajdegen, sen gjorde jag om själva fyllningen till en med tacofärs och ost och tomat.
Däremot bytte jag dinkelmjöl mot grahamsmjöl.. de gör ja inte om. Nästa gång blir de dinkel igen. 

 

  


Kommentarer
Postat av: Sanna

Vad kul att fixa den själv. Det måste jag säga var energiskt gjort :)

Svar: De gick faktiskt löjligt fort när man väl hade ingredienserna, skönt å slippa sockret och alla e nummer som är i den färdiga:)
Milla

2012-08-08 @ 11:29:57
URL: http://engnuttasocker.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0