Müsli

Ikväll blev de äntligen av.
Hade tänkt göra en favorit i repris och köra med pepparkakskrydda (trots att det inte direkt är pepparkakstid)

Men när jag hade blandat ihop blandingen och skulle strö över kryddan så kände jag inte alls för pepparkaksmusli. Istället tog ja fram mitt vaniljpulver och strödde lite av det över.
Tog de ja hade hemma och idag blev de en blanding av: havregryn,rågflingor,pumpakärnor, linfrön (krossade och hela), solroskärnor, cashewnötter, mandel och så lite vatten och rapsolja innan det åkte in i ugnen. Efter ugnen åkte gojiibär, torkade blåbär & russin i också:)

Efter 30 minuter i ugnen fick de stå och svalna och vilar nu i sin burk. Smaktestet får vänta tills imorgon.. måste besöka en affär först. Insåg när ja öppnade kylen att jag varken hade kvarg eller yoghurt hemma. (& mjölk och musli har aldrig varit min grej)

 

 


Kommentarer
Postat av: Lina

Spännande! Du får skriva hur det smakade sen, jag ska nog också ta o göra egen musli! :)

2012-01-26 @ 14:19:53
URL: http://www.linastraningsblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0