Förnuftet

Jobbhelg innebär att jag måste planera min träning om den ska bli av. Fredag och lördag förmiddag brukar fungera bäst.

Denna helgen kom något annat i mellan, något som utan tvekan va & är viktigare. De gjorde att om ja skulle hinna träna innan jobbet idag - så hade jag behövt gå upp runt 6.
Med tanke på att ja kom hem från jobbet strax före 23 igår & va i säng först strax efter 01 så fick de mig att tänka till

Jag tränar för att må bra.
Jag tänkte till, va behöver ja för min hälsa?
Ett träningspass som nog i ärlighetensnamn skulle bli lite halvdant eller 2 timmars mer sömn.

Visst att ja lever efter "Man ångrar aldrig ett träningspass" och de hade ja säkert inte gjort - men ja tror att min kropp tackade mig för 7 timmars sömn istället för 5.


Balans är hälsa. Imorgon tränar jag igen:)

Bilden har absolut ingenting med inlägget att göra - men är pappas fina gran. Riktigt Disney gran:)


Kommentarer
Postat av: Malin E

Kloka ord. Jag resonerar likadant!
Gott nytt år!

2013-01-01 @ 21:41:39
URL: http://lifestyleblogs.se/fullfartframat

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0