Steka ägg

Ibland (eller okej, ganska ofta) har jag "lite" bråttom på morgonen.
Men ja vill ändå få i mig en bra frukost. Dom perioder när ja äter musli på morgonen är de inga problem - då äter ja den med kvarg och får på så sätt i mig protein.

Just nu har ja hamnat i en gröt period, och då är de inte riktigt lika lätt.
När ja hinner så kokar jag ägg (oftast gör ja flera på samma gång o lägger i kylen) men ibland så finns inte som där 5 min som behövs.
Igår slog de mig, att steka ett ägg tar 1 minut. Knäck ägget, gör sönder gulan och låt de ligga en stund.
Ja vill inte ha de knaprigt på morgonen - så ja skippar smöret.

Så dagens tips när tiden är knapp men man vill få protein även i frukosten. Stekt ägg!

Morgonens snabblösning:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0