Grädde

 
Ja har tänkt på det ändå sen jag upptäckte de för något halvår sen, men har sen inte gjort mer. Ja eller ja har som ni snart kommer förstå slutat köpa den ena! 

För ett tag sen (ja de e nog flera år vid närmare tanke) så kom det en vispbar grädde med lägre fetthalt.
Utan att gå in på diskussionen om fetthalt, så kan jag konstatera att jag tycker den runt 26 % är väldigt mycket godare. 
Ja har alltid tyckt att vanligt grädde kan bli lite mastig, och det slipper jag när jag köper "mellan" varianten. 

För ett tag sen när jag började intressera mig lite mer för vad jag stoppade i mig, och det faktum att det kan vara ganska stor skillnad mellan "samma" produkt mellan olika märken (och fetthalter) så jämnförde jag Arlas mellanvisp med Keldas mellanvisp en dag i butiken när jag skulle köpa grädde.
Jag är absolut ingen expert på området (så rätta mig gärna om jag har fel), men jag ser absolut ingen andlening att köpta den med 12 ingredienser istället för den med 5.
 
Milda mat & visp 
Ingredienser:

Kärnmjölk, skummjölk, vatten, härdat vegetabiliskt fett, vegetabiliskt fett, vegetabiliskt olja, modifierad stärkelse, emulgeringsmedel (sackarosestrar av vegetabiliska fettsyror, mono- och diglycerider av vegetabiliska fettsyror, sojalecitin), socker, stabiliseringsmedel (guarkärnmjölk, karragenan), arom, färgämne (betakaroten).

Kelda mellangrädde 27%
Ingredienser:

Grädde, kärnmjöl, syrad skummjölk, stabeliseringsmedel(karragenan).

______________________________________________________________________

Ingredienserna ovan har jag fått från www.arla.se & www.kelda.se


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0