Att lyssna på kroppen

Många hostar och snörvlar runt omkring, i veckan har jag gått lite på en balansgång.
Är ja på väg att bli förkyld eller inte? Ja har ätit lite extra vitaminer och stor konsumerat ingefära och kunnat fortsätta träna som planerat.
Idag stod löpning på schemat, regnet öste ner utanför och återigen så va de något litet som gjorde sig påmint i kroppen.

Så idag blev de en kombination av att lyssna lite extra på kroppen och en motivation som inte va på topp. Med andra ord ingen träning, istället lång frukost.
Visst är det bra att bestämma sig och sen bara göra, och för många kanske det är det träning handlar om. Men för vissa (ja tror faktiskt det gäller dom flesta här inne.. eftersom ja tror vi tränar en hel del alla ihoppa) så kan jag känna att det ibland är viktigare att lyssna på kroppen.
Det säger oss något och den vill ha lite extra vila.

Nu laddar jag för en jobb helg, oavsett om ni jobbar eller är lediga så hoppas jag helgen blir en riktigt bra sådan!

Kommentarer
Postat av: Malin E

Så bra att du gör det. Jag tror man vinner på det i längden. Speciellt i tiderna som är nu, om vi har fått i oss några bakterier, kan kroppen ta hand om dom (när vi vilar) men kör vi på med träning, som är en stor belastning för kroppen, så är det lätt att man blir sjuk.
Bättre att vila en extra dag!
Och långfrukost som är såååå underbart. Hoppas du laddat dina batterier nu.
Jag har jobbar natt, så även i skrivande stund, hela helgen.
Hoppas det går bra för dig!
Kram

2012-11-03 @ 23:30:41
URL: http://systermalin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0