Sport bh, i andra storlekar!

Ja har tänkt skriva de här inlägget ganska länge, men det har liksom aldrig blivit av.
Men så idag kom de på tal igen, och nu så!

Tränar man ofta så blir sport bh en ganska viktigt del i klädseln. Och på bloggar och i skylfönster ser vi ofta nya, fina & framförallt färgglada varianter. Snygga är dom också.

Men jag tittar på dom, och går vidare - för mig gör dom nämligen ingeting. Vi bor i ett land där det tyvärr är väldigt svårt att hitta på sportbh men även vanliga bh i lite större storlekar, om man inte vill se ut som en tant.
Men ja har nu hittat 3 olika modeller på sport bh som jag tycker fungerar för mig och vill därför dela med mig. 


Vi börjar med min favorit, Max Sports Bra Top/ Shock Absorber. Denna finns hemma hos mig i flera färger.
Den håller brösten på plats, och man kan hoppa och röra sig utan att det rör sig direkt. Ja använder min till all typ av träning, hot yoga, löpning, step och cykling.
Om man ska se någon nackdel med den så är det knäpningen, det är två knäppen och det översta kan va lite knixigt första gångerna - men man kommer snabbt in i de. Dessutom håller dom form och funktion riktigtigt bra även efter många tvättar!



Detta,D+ Max Sports Bra / Shock Absorber  är nyaste tillskottet i min gadrob. Den ska vara ännu stabilare än den ovan. Jag håller med, den är ännu stabilare, men den sitter också ännu hådrare. Jag använder min för löpning eller step klasser.
När jag springer så tänker jag inte på den och den gör verkligen sitt jobb och håller att på plats. Däremot testade jag den på en core klass, och då uppelevde jag den tighta känslan som lite störande. Precis som den ovan kan knäppen vara lite jobbiga, men jag tycker det är värt det om den sen gör sitt jobb!


Den tredje som finns hemma hos mig är, Freya Active Underwired by Freya. Denna är lite annorlunda eftersom den separerar brösten helt, och har bygel. Ja va skeptiskt till bygel, men tycker det funkar bättre än jag trodde. Den håller aboslut brösten på plats, även om det inte blir samma tajta känla. Den är nog den jag använder minst, just för att det är bygel och den funkar lite som en bh - framhäver brösten. Något jag inte är ute efter när jag tränar. Men det är ju helt och hållet en smak sak. Vill man ha en som håller brösten på plats, men ändå framhäver istället för att trycka ihop så är denna absolut den bästa!




Jag har hämtat bilderna ifrån Bravissimo, där jag även köper mina sport bh ifrån. Löplabbet brukar ha modellerna - men ofta inte i min storlek (70 FF eller 70 G). Även stadium vet jag har den översta, men dom brukar "bara" ha upp till E kupa.
Ja har gått ner en storlek i dom två översta, just för jag vill ha den där riktigt tajta känslan.


Hoppas det kan hjälpa någon där ute - och kanske kan vi hjälpas åt. Vilka har ni hittat som fungerar?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0