Plankan

Igår va stora slappar dagen, och jag hann därför läsa ikapp på en herrans massa bloggar. Och då kan man trilla över en massa olika saker. Igår fick ni ett exempel idag kommer ett annat:)
Plankan utmaningen!

Jag vet att ja behöver sträna mer core, ja har blivit betydlig bättre senaste halvåret. Men de finns en del kvar att jobba med!
Inne på Livetoday så utmanar hon till plankan tidtagning, sagt och gjort. Trots en viss träningsvärk ifrån lördagens corepass så ställde jag mig i position, i hallen*. 
La fram mobilen och startade klockan..
Utgångsläget vecka ett är alltså 1 min och 10 sek. Ja som sagt de finns lite att jobba på...
*Andledningen till att jag valde just hallen är att ja har en spegel där som går hela vägen ner till golvet. Jag är inte ute efter att bara stå så länge de bara går. Jag va ute efter att stå så länge som jag kunde hålla en korrekt teknik. Rak rygg och inget hängade i axlarna!
Och de va just de som stoppade mig, svanken och att ja känner de i ryggen när man inte orkar längre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0