En slapp förmiddag

Dom senaste dagarna har de varit fullt upp, kul. Men de va också lite extra skönt idag när ja har kunnat ta en riktigt slapp förmiddag:)

Benen är återhämtade från gårdagen, däremot är mitt ena knä inte riktigt med i matchen.
Kände av de efter jag tränar igår och sen blev de värre och värre under dagen. Hade hoppats att en natts vila skulle räcka men tydligen inte. Tror inte det är någon fara, men funderar på att ja ska träna lite lugnt för att kunna strecha ordentligt eller om jag ska vila helt idag istället.. Dagens i lands problem;)

I övrigt har ja en go träningsvärk ifrån gårdagens morgonträning, framförallt i överkroppen men känner även lite i framsida lår och säte. Skönt träningsvärk är underbart, då känns de att man jobbat! :)

Så länge kommer de ett recpet på brödet jag åt till frukost idag. 

Jag hittade receptet här för några veckor sen, och bakade det då. Så dagens kommer från frysen(de gick med andra ord perfekt att frysa in delar av limpan) 

Här är receptet:


4 dl rågsikt
4 dl dinkelmjöl (jag hade vanligt hemma så de fick bli de, orginal receptet va med fullkorn)
2 dl rågkross
1 dl vetekli (eller havre)
1 dl krossade linfrön
1 tsk salt
1 msk bikarbonat
1/2 dl osötad lingonsylt
1/2 dl lingon
1 msk ljus sirap
5 dl lättfil eller lättyoghurt

Det skulle även vara 1 msk brödkrydda, men jag hade ingen hemma så jag körde utan.

Blanda alla torra ingredienser först och rör sen i alla "blöta". Håll allt i en avlång form och ställ in i ugnen på 175 grader i cirka en timme.
Efter halvtiden la jag på aliminumfole för att inte bränna skorpan på brödet. 

Gott bröd, kommer bakas fler gånger med då blir det med 1 dl osötad lingonsylt istället för 50/50 sylt och bär. 
Andledningen är att lingon som låg i brödet fick en lite tråkigfärg, så de har inget med smak att göra utan bara utseende:)

 

 

Trackback
RSS 2.0