Kvalmigt

Jag hade gissat ganska bra på hur långt de va till pappa.
9.82 sa klockan när jag va utanför porten. Men de kändes inte helt bra.. så jag tog ett varv runt kvartert och stannade klockan på 10.00 :) Löjligt egentligen.. men ja gillar att stanna på jämna
 

Jag tycket ju att de va lätt och behaglig träningsvärk jag hade.
När jag tog dom första stegen insåg ja att baksida lår inte ville springa -  men tänkte att de skulle bli bättre efterhand. Fel. 
Jag fick mer eller mindre slita hela vägen, inte konditionsmässigt men benen hade ingen kraft alls.. Att de dessutom va årets kvalmigate dag gjorde inte de hela bättre. (Jag trodde flera gånger att de regna längre fram, för de va så disigt.. men de va bara fuktigheten i luften!)
Men fram kom jag, och ja ska inte gnälla - för de faktum att jag kan springa 10 km på en dålig dag är ju egentligen väldigt bra. 
Det handlar ju om att se till egna förutsättningar och jämnföra med sig själv, måste bara påminna mig själv om de!
 
Så nöjd med att ha fått till tränigen, satte jag igång att montera ikea möbler. De va ju lika varmt inne som ute, så de va ingen ide att duscha innan monteringen;)
Ni kan ju gissa exakt h u r skön duschen va sen, för att inte tala om middagen! 

Nu har ja precis kommit hem igen, ska hoppa i sängen strax

Imorgon kommer ryggsäcks rapporten.

Kommentarer
Postat av: Karin FoH

Jag är likadan. Tar en extrarunda för att komma upp till en viss kilometersträcka. Konstigt, men det känns mycket bättre även om det bara handlar om några hundra meter.

Svar: Skönt att det är fler än jag som tänker så;) Det är ju roligare att sluta på en jämn siffra:)
Milla

2012-07-09 @ 20:26:14
URL: http://fitnessochhalsa.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0