Konsten att ta de lugnt

Jag vet att ja har skrivt att ja ska ta semestern som den kommer, och ja jobbar på de.
Än så länge har dagara rullat på i ett ganska så bra tempo och nu senaste dagarna med en flytt (inte min egen dock).
Men de finns något ja fortfarande måste jobba lite mer på, ja har kommit en lång väg om man ser sådär 10 år tillbaka. Men ja har en liten bit kvar.
 
Det handlar om när saker inte blir som man planerat, och man inte själv kan styra över de. Idag va en sån dag... trots många timmar så känns de som ingeting blev gjort. Men det hängde på något jag inte kunde påverka, och sett tillbaka så hade jag inte kunnat göra något annorlunda - så därför borde ja inte vara irriterad.
Men ja ska erkänna att irritationen smög sig på, i takt med att timmarna tickade iväg. 
Men det blev som de blev, och det va trots allt inget vi hade kunnat påverka.. och ja va irriterad i några minuter men sen försökte ja släppa de. Göra de bästa av tiden därifrån och framåt istället!

En påminnelse till mig, och kanske till någon av er också. 

Här kommer ett bildregn från dagen,som kan sammanfattas dess ord.
Frukost i solen, äntligen shorts och linne väder, kaffe, riktigt god sallad, glass.
 
    
   
 
 
(Sen ska man ju naturligtvis inte låta andra människor missbruka ens tid, men jag pratar om sitvationer som redan har hänt. Sen får man ta ställning till hur man kan göra annorlunda andra gånger, se till vilka människor som ger och tar energi och vilka som kanske bara tar.)

Kommentarer
Postat av: Malin E

Bra skrivet Camilla! Tror att vi är många som känner igen oss. En del situationer får man finna sig i helt enkelt, av dom man inte kan påverka. Sedan skriver du något som är så anmärkningsvärt: Inte låta andra bara ta ens energi. Utan att få något tillbaka.
Hoppas du kunde varva ner tillslut :)

Svar: Det kunde jag, eller ja lyckades faktiskt att aldrig bli så upprörd:)
Milla

2012-07-03 @ 23:21:01
URL: http://systermalin.blogg.se
Postat av: Karin FitnessochHälsa

Viktigt det du skriver. Jag kan också lätt drabbas av irritation om det inte blir som jag har planerat och tiden bara rinner iväg. Men ibland får man bara gilla läget! =)

Svar: Skönt att höra att de inte bara är jag:)
Milla

2012-07-04 @ 08:25:57
URL: http://fitnessochhalsa.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0