Kvälls jucie

Jag går i tankarna på att införskaffa en juicepress, men tills jag gör de (om ja gör de.. frågan är hur många saker man får in i en liten lägenhet..) så kom jag på att ja kan använda min matberedare, som har en juice tillsats.

Har inte använt den innan, men när silen och pressen väl var på plats så va de smidigare än jag trodde, om än lite kladdigt.

Idag blev det apelsin och lime i min juice, jag gillar att blanda i en lime istället för bara apelsin. Det blir en lite mer syrlig/sur toutch på de hela:)

Köpte även med min fler apelsiner, lime och citron hem. Imorgon tänkte jag blanda citronen med apelsinen till frukosten.
Blir mycket frukt och juice nu - allt för att skrämma bort förkylningen!



Idag köpte jag min lime ifrån butikens hylla, hade mycket hellre plockat den från ett träd.
Bilden är från i höstas. När jag semesterade i Italien, huset vi hyrde hade fullt av lime träd:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0