Lycklig

Åh va ja har saknat den här känslan! 

Hela eftermiddagen har de regnat här i Göteborg, när ja åkte hem från jobbet regnade de fortfarande.  
Men lagom till att jag gav mig ut så slutade de, och även om ja inte fick någon sol på mig - så fanns de fin blå himmel lite längre bort. 
Med andra ord, fint löpväder med massa frisk luft att springa i:)
 
Planen va att springa 4-6 lugna kilomter.
Så igång med garmin och sen gav ja mig iväg, planen va att inte kolla hastigheten men däremot pulsen. 
Ville kolla så den inte skendade iväg allt för mycket. 
 
Efter 1,5 km tittade ja på klockan och såg att pulsen låg helt okej - och även farten! 
Ja vet inte riktigt va som hände, men ja bestämde mig för å försöka hålla lite fart igenom passet - ja har mesprungit alldels för mycket de senaste och har haft flera veckor å fundera nu.
Och för å bli snabbare måste ja våga springa så de blir jobbigare. 

Inte de som va planen idag, men när man känner för de gäller de att ta tillvara på tillfället!
 
7,5 km senare sprang ja in på gården hemma, ett snitt på 6:16 min/km. Det är en av dom snabbaste passen ja gjort tror ja.
Det va slititgt på slutet - men skönt ändå.

Men framförallt så skönt å känna att ja inte tappat allt, och att den mentala inställningen också gör sitt. 
Nu är ja igång igen, och hoppas få fortsätta vara de många månader nu! 
 
 
Efter en dusch så fixade ja till en snabb middag. Konstigt nog så hann klockan bli närmare halv tio innan ja åt den. Igen. 
 
Kyckling "marinerad" (läs ja blandade de under 1 min typ) i röd currypasta och lite olja. Baby spenat, gurka, tomat & en kall sås på turkisk yoguhurt, lite balsamvinäger och örtsalt. 
 
Trackback
RSS 2.0