Energi

Ledig dag och den har spenderat med en massa motion, på olika sätt. Och vilken energi de ger! 
Träningsendorfiner is the thing!

Efter frukosten imorse tog jag cykeln in till stan - (varför gör ja inte de oftare?)
Det tog 25 min enkel väg, kanske tar de 30 om man tar de lite lugnare (beror såklart på vart i stan ja ska, men denna gången skulle ja till Linneplatsen. Vilket är på "rätt" sida för mig). Första men inte sista! 
 
Väl på Linneplatsen mötte jag upp pappa.
I julklapp gav jag honom ett startbevis till Midnatsloppet, lite nervös va ja när han öppnade då han nyss börjat träna vid den tidpunken och inte sprungit på säkert 25 år. 
Pappa tog utmaningen med ett leende och nästa lördag springer vi båda. Men innan dess ville pappa gå banan, naturligtvis ställde jag upp som sällskap! 

Vi hade lite svårt att hitta första biten, men sen gick de bra. Kan konstatera att det blir tuffare än när de gick i centrala stan, en hel del uppförsbackar.. 
Efter 11 km (inklusive fel svängingar) stannade vi nöjda och h u n g e r i g a för en lunch på stan. 

Efter god lunch och en stor kaffe gick vi tillbaka till min cykel, och det blev dags att trampa hem igen. 

Hemma blev de mellanmål och sen drog ja på mig träningskläderna och cyklade till Sats Frölunda.
45 min cykel senare hade ja uppnått mitt mål, härlig träning och ny inspiration inför att skriva ihop ett nytt cykelpass:) 

Nu är ja härligt trött i kroppen, cykelpasset däremot går de sådär med.. men ja ska fundera en stund till - sen blir de sängen!
 
  
Bland kullersterna i majorna & upp för den "lilla" backen upp till Masthuggskyrkan.
 
  
Mina "nya" lila byxor. Köpte dom för ganska exat en månad sen - nu äntligen fick ja inviga dom:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0