10 veckor

Igår läste jag de här inlägget på träningsglädjes sida.
Eftersom jag gillar mål så tycker jag det lät bra, men frågan är hur ja ska formulera min toppform?
Jag tränar för att må bra, för att jag gillar det och för att det är en del av min vardag. Jag vill inte gå ner i vikt på ett sätt som negativt påverkar min träning (typ pulver där man tappar en massa muskler) men om ja kan äta bättre och på så sätt gå ner några kilo - så är jag väldigt nöjd. 
För om saningen ska fram - så väger jag några kilo mer än vad jag vill göra för att känna mig nöjd med mig själv.
Men hur många kilo ja vill gå ner, det vet jag faktiskt inte riktigt. För jag ligger på en vikt som jag i mitt vuxna liv aldrig legat under. Jag tror att 7-8 kg är en bra mål - men de känns svårt och ja vet inte riktigt om jag är där.
Så ja har grubblat under dagen, och kommit fram till att toppform för mig om 10 veckor är om ja lyckas gå ner 4 kg. Och under dessa veckor ligger på minst 4 pass per vecka. 

Så min mål är fyra och fyra.
Minus fyra kg och minst 4 träningspass per vecka. 

Utmaningen för mig kommer ligga i maten, träningen kommer naturligt om ja bara får vara frisk.
För att lyckas så behöver jag få med mig matlådor till jobbet, varje dag. Och fortsätta på den bana ja lite smått har börjat på dom sista veckorna - mindre kolhydrater till middagen & "lördagsgodis".
Så nu kör vi - tänkte ja ska sammanfatta de vecka för vecka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0