Superfood

Har de senaste året blivit mer och mer intresserad av vad det egentligen är jag stoppar i mig. Jag äter fortfarande en del godis och läsk och en hel del mat med E nummer i - men ja är medveten om att ja äter de, de va ja inte innan. Och ja tänker mer och mer på de när ja handlar och försöker välja alternativen med minst tillsatta ingridienser, Träningsglädje har på Facebook skapat ett event denna veckan där man ska inspireras av varandra med bra recept.

Superfood är fortfarnade nytt för mig, men intressant. Va inne på en hälsoaffär idag och då de som sagt va väldigt lite folk började ja prata med en i personalen om just detta.
Hon verkade kunna en hel del, sen va hon mer extrem än vad jag någonsin vill bli - men vi pratade en stund och precis när ja skulle gå fick ja en broschyr med Superfood recept som dom precis fått. Den är ju ifrån Superfruit, så självklart är deras produkter med i alla recept, men ja blev lika glad för de!

Ja ska bläddra i den, samla insperation ifrån Tränigsglädjes Facebook sida och lära mig mer och hur kroppen mår bra av att äta:)



Och för er som vill hitta den, så borde ju dom flesta återförsäljarna ha fått den, gissar jag.
(Det finns recept på allt ifrån Smothies, kladdkaka,Proteinbars mm)
Update: man kan ladda ner den här

Kommentarer
Postat av: Träningsglädje

bra med receptfoldrar!! jag köpte för en tid sedan en bok som heter superfood och den är bra, man får massa bra info om vad olika livsmedel (t.ex. saker som gul lök och sådant) tillför till vår kropp!

2011-09-13 @ 10:04:02
URL: http://traningsgladje.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0