Kundtjänst

Jag testar att tidsinställa inlägget, för att ni ska få något vettigt inlägg även under semester. Får se om de fungerar.

Jag nämnde för någon dag sedan att ja hade mött på olika kundtjänst avdelningar under dagen och fått väldigt olika bemötande.

Mitt första möte var ett besök på Elixia, jag tränar där sedan flera år tillbaka och är jätte nöjd. Nu hade jag en lite fundering, och ja hade egentligen fel. Men ja ville ändå framföra min åsikt och se vad dom kunde göra.
Efter att ja förklarat bad hon mig vänta så hon fick kolla, och efter några minuter va de hela löst!
Och jag, och även min vän gick där ifrån ännu mer nöjda:) Smidigt skött och två nöjda kunde som kommer föra ordet vidare.

Mitt andra kundtjänst möte blev över telefon, med familjebostäders jour felanmälan då tvättmaskinen tog beslag på min tvätt, klockan va då 22:10 (tvättiden e slut 22, men man får torka till 23) Kan fick då höra att tvättiden va slut, att hon inte kunde hjälpa mig och att ja fick ringa imon klockan 07.
Jag frågade om hon kunde göra en felanmälan så dom fick den klockan 07 (o ja slapp gå upp), men de gick inte. Ja la på å försökte ett tag till själv, men utan resultat. När ja ringde tillbaka och va aningen mer bestämd blev hon arg och sa till slut att skickar en bil..
Så helt i onödan fick hon mig vansinning ( ni fick den korta historien om samtalen) eftersom hon i slutändan gav mig de ja bad om redan första 30 sek av vårat samtal.
Resultatet, ett långt mail till Familjebostäder imorse om incidenten + några till saker jag irriterat mig på.
Så summan blev, hon blev irriterad, jag blev irriterad, och familjebostäder får mer jobb i form av mitt mail.

Tredje kundtjänsten blev Securitas, de va dom som skulle komma å befria min tvätt. Men dom kom aldrig på kvällen, och ja som redan va irriterad orkade inte längre bry mig och gick o la mig. När ja vaknade vid 08, hade ja två missade samtal där "dagen" tagit över och sett ett oavslutat ärende och ville ha kontakt me mig.
När ja 30 min senare precis missat deras tredje samtal, går ja till tvättstugan och då är dom där!
Han ber så jätte mycket om ursäkt, men ja förstår ju också att de inte är hans fel att hans kollegor inte kom dagen innan. Så ja som kund fick ett ok intryck tack vare dag personalen. Men däremot fick 2 av deras kollegor en sämre start på dagen när dom fick börja med "gårdagens skräp".

Så vart ville ja komm me det här? Ja vet inte riktigt, ja jobbar själv med kundtjänst och de va nog därför ja tänkte på de. Med kanske är de skillnaden i att gymmen måste vara rädda om sina kunder eftersom konkuransen är hård, medans bostadsbolagen vet att dom har flera hundra söknande till varje lägenhet och kan därför behandal sina hyresgäster lite hur som. För mest trolig säger ja ju ändå inte upp min lägenhet, eftersom de är så otroligt svårt att få en ny.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0