November

Imorgon smäller det!
Ja var inne på att november ska bli månaden då ja ska skärpa till mig och planera min mat - och därmed slänga mindre. Men de ska också bli en sockerfri månad, eller sockerfri är inte helt rätt ord men de ska bli en månad helt utan godis och kakor/bullar.

Jag körde en sån här månad i februari, men lät då kosten va helt "utanför" tanken. Nu tänker ja ta det ett steg längre och inte bara låta den vara en godis fri månad utan också skärpa mig med maten.
Så vad är då skärpa mig, i mitt fall?

Jag ska äta frukost v a r j e dag. Utmaninge ligger i att gå upp i tid för att hinna få i mig frukost även dom dagar ja börjar tidigt.

Jag ska ha med mig mat/middag/mellis till jobbet. Som de är nu blir de mycket nödlösningar (korv med bröd och frysrätter)

Ingen läsk (cola zero.. )

Jag ska lära mig planera, då ja jobbar väldigt olika tider och olika antal timmar från dag till dag är det svårt att få en rutin. Men ja ska försöka se från dag till dag, vilka dagar ja behöver få med mig mellan mål osv.

Utmaningen och det som kommer krävas för att det ska fungera är planering, och att inse att de tar lite tid. Jag är en evig tidsoptimist och råkar gillar att ta dagen lite som den kommer..




Förutom att detta är november mål.. så har ja utan att riktigt tänka mig för även tänkt smygstarta löpträninge lite mer ordentligt igen.



Kommentarer
Postat av: Tessan

Låter som en härlig månad! Jag blev inspirerad & hänger på om det är okej ;) Behöver få bukt med mina matvanor, äter gärna lite för mycket av det "nyttiga" och det är ju heller inte helt bra. Samt sockersuget som är enormt vissa kvällar! Det ska bort :) Lycka till!

2011-11-01 @ 21:40:03
URL: http://www.mhiloy.blogspot.com
Postat av: Johanna

Lycka till! Det låter som ett bra mål :) Jag har också bestämt mig för att ha en godis, kak och bullfri månad, innan allt julgott kommer fram.

2011-11-02 @ 14:57:13
URL: http://merahalsa.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0