Äntligen!

Kvällens yoga va skön & jobbigt. Äntligen.

De här var det fjärde passet på yogan, de har inte blivit 4 veckor irad men hyffsat regelbundet i alla fall. Ja har väntat på att kroppen ska vänja sig vid värmen och börja hitta positionerna så de bli jobbigt.
För visst är yoga en super bra träningsform (De är i alla fall vad många säger) men på dom första passen har ja mest kämpat med värmen och med att någon sånär hitta positionerna.
Och idag äntlingen började ja få lite mer muskelkontakt, det börjar bli riktigt jobbigt och något säger mig att de kommer bli ännu mer jobbigt innan de blir bättre!

Har på dom senaste två passen kännt att ja liksom inte får upp axlarna/armarna bakom huvudet när dom är ovanför just huvudet. Efter varje pass säger ju alltid instruktören "kom fram och fråga om ni undrar något" men ja går av någon anledning aldrig fram (vill inte verka dum kanske?) Men idag tog ja mig tid (mod) och gick fram och frågade va de kan bero på.
Kom fram till att jag är väldigt stel i bröstmuskel  och även lite i axeln troligtivs.. inte så konstigt med tanke på mitt jobb. Men de som va lite roligt och som visar att man bör ta hjälp när man inte vet. Jag har ofta stretchat bröstmuskeln med hjälp av en vägg och armen i 90 grader.. men tydligen på fel sätt i alla år!
Nu är de gör om och gör rätt och förhoppningsvis blir ja lite mindre stel där snart:)


Hyffsat fräsh innan träningen, svettigt med lycklig efter träningen

Byxorna är Craft, tröjan är gammal och ja tror den kommer från mango.
Linnet på bilden är ett gammalt Nike linne, gammla kläder = behov av att tvätta! Så jag traskade bort till tvättstugan och blev glad när dom som hade sista tvättiden va klara tidigt, så nu ligger en maskin med nästan bara träningskläder där och blir förhoppningsvis lite renare:) Och ja kan glatt träna på fram till nästa tvättid

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0