Lingon

Idag har ja tagit tag i tråkiga (men nödvändiga) saker. Så som att sortera ur badrummsskåpet, skafferiet, stryka och städat ut de sista av julen.
Inte så roligt, men väldigt skönt nu när de e gjort!

Jag avslutade min husliga dag med husmanskost.
Potatismos, egna köttbullar & för första gången - egen lingonsylt!

Väldigt basik, frysta lingon från förpackning ner i kastrull, lägg till lite vatten & låt koka.
Tillsätt valfri mängd socker och koka lite till.
Ja mätte inte, men hade enligt mig i en ganska stor mänga socker - trots de en ganska så syrlig sylt. Ja vill nog inte tänka på hur mycket skit de är i färdig sylt..

Nu ska ja bränna ut en ny cd med musiken till mitt cykelpass. Imorgon börjar vårterminen och mina fasta klasser:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0