Chokladbollar - favorit i repris.

 
 
Chokladbollarna jag gjorde igår är samma recept som jag bakade i somras.
( fungerar inte att länka just, så vill ni se snyggare bilder kolla in arkivet från augusti 2012. )
Ja har testat lite varianter på de sen dess, men återvänder alltid till just denna varianten. 
 
 
 
1 dl cashew nötter
0,5 dl mandlar (ja kör med skal på)
2 msk kaffe
5 dadlar (ja har köpt vanliga torkade i påse)
1 msk kokosfett/olja
En skvätt vaniljpulver (inte vaniljsocker). 
 
 
Mixa allt i matberedaren. Vill man undvika bitar i smeten så kör nötterna själva först. 
rulla i kokos - och njut-:)
 
 
smakar enligt mig riktigt gott - speciellt med en kopp kaffe till
 

Kommentarer
Postat av: Malin E

Detta receptet måste jag prova! Har gjort liknande innan, men med kaffesmak kan det ju inte bli annat än succé. tack för tipset!
Ha en go dag!!

2013-01-08 @ 10:44:33
URL: http://lifestyleblogs.se/fullfartframat

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0