Socker & mjöl

I fredags när ja handlade plockade jag med mig två nyheter, mandelmjöl och kokos socker.
Mandelmjölet har ja inte använt ännu - men kokos sockret testade jag till gårdagens efterätt.
Nu testade jag ett nytt recept så ja vet inte hur de hade smakat med vanligt socker - men det blev gott. Tog samma mängd och det funkade. Stod att de skulle vara lite caramel smak, men den märkte jag ingenting av.

Nackdelen blir väl priset, för den ganska så lilla påsen betalade jag 26:- . Men ja använder så sällan socker att ja Tycker de funkar trots priset:)


Kommentarer
Postat av: Karoline

Har sett att det är många som bakar med mandelmjöl, det måste jag testa.
krya på dig!!

2012-09-17 @ 15:42:16
URL: http://livskraft1.blogspot.com/
Postat av: Emma Persson

Nu följer jag dig här me, Millan! Jag gjorde en smulpaj med mandelmjöl, de va mums! Har en kompis som är glutenintollerant, och kör strikt lchf. Hon använder mycket mandelmjöl! Lycka till :)

2012-09-18 @ 08:57:21
Postat av: Sanna

Jag tycker det är tydligt att konkerensen ökar bland leverantörerna för att priserna börjar pressas ner. Himla kul att kunna köpa mandelmjöl utan att bli ruinerad!

Svar: Ja, framför allt tycker ja de är kul att mer och mer dyker upp i helt vanliga mataffärer! Det blir lättare att testa då, blir ju mer en grej om man ska ta sig iväg till special affärer.
Milla

2012-09-19 @ 14:16:28
URL: http://engnuttasocker.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0