Det är lite tråkigt

Igår när jag för andra dagen irad cyklade till jobbet så bytte jag min fodrade jacka mot min nya rosa.
Ja den som jag handlade för ett tag sen, den fick alltså stanna kvar i min ägo :)

Jackan är jag väldigt nöjd med, framförallt färgen, men det är en detalj som har fastnat lite och som ja tycker är tråkigt.
Ja har köpt jackan i strl L, när jag ville prova en större så berättar säljaren på Intersport att den bara finns upp till large.
Alla storlekar är ju som bekant olika, och jag är oftare en M än L - men denna va alltså liten i modellen.

Så nu till poängen, jag är inte liten - men jag är heller inte stor.
Så vad är de Puma (ja för efter lite efterforskning så visar de sig att de inte var Intersports val, utan Puma som bara tillverkar den upp till L) vill med detta? Ska inte alla som är lite större bära deras kläder, inte få chansen att röra sig i bra kläder?

Nu köpte jag jackan, och egentligen känns de som jag inte borde de - men nu har jag i alla fall fått skriva av mig.
Skärpning Puma!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0