Dagen

blogg.se app har inte fungerat för mig idag, därav tystnaden. Men nu så - nu sitter jag äntligen vid dator:)

Jag va uppe med tuppen idag (igen!) för att möta upp Mamma och Mormor för ett läkarbesök (ja de va alltså  mormor som skulle till läkaren). Men när man har passerat 90 sträcket så är de inte riktigt så lätt att "bara" ta sig iväg. 
Efter några timmar tillsammans med gamla fina mormor så kände jag mig lite extra tacksam att man har en fungerade kropp och hoppas man har många många år kvar av de:)

Några timmar senare, strax före lunch kom jag hem igen så kände jag nog mest för att slänga mig på närmaste gräsplätt och njuta av solen några timmar.. Men å andra sidan så började ett roligt spinning pass strax efter lunch.
Jag tror att de just idag va morgonens reflektioner som gjorde att de ändå blev spinning idag, så ja fick använda min fungerande kropp -:)

Tog på mig mitt nya Karii Traa knall rosa linne (som ja köpte på Göteborgsvarvs mässan)och drog iväg till träningen, 45 min senare va ja otroligt svettig och hög på träningsendorfiner (igen).

Pulssystemet krånglade lite och instruktören blev tvungen att förmedla känslan istället för %. Först kände ja lite "nej" men sen kom ja på att de va perfekt. De är ju att förmedela känslan som jag behöver bli bättre på om ja ska få hålla egna klasser - så bland svettiga intervaller så lyssnade ja också lite extra på just känslan:)

Kom hem och hade ungefär 40 min innan ja behövde gör mig iordning för jobb. Mixde ihop en smothie och la sista jordgubbarna i en skål - och gick ut till närmaste gräsplätt och fick lite sol.

Träning + sol, win win:)

image description    image description

På väg till träningen i nya linnet & lättt lunch i gräset efter.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0