Krav & förväntningar

Som ni vet så tog ja mig ut för en löprunda imorse. Visade sig vara ett bra drag att komma ut lite senare, för precis när ja sprang hemifrån kom solen fram:)

Hade bestämt mig för att springa en väg som ja vet blir 5 km från dörr till dörr.
Hade inga direkta tankar på hur ja skulle springa den, men benen kändes riktigt bra första km, så ja bestämde mig för att försöka hålla de tempot - ingen mys runda idag med andra ord!
3 km höll de, sen kom en seg uppförs backe och mina ben tvärdog.

Men väl uppe och ner för en backe så hittade ja lite ny energi och ville gärna komma under 30 min.
Sprang på hem och stannade klockan på 30:03.

Lite missnöjd över att benen dog och att mitt snabba är så långsamt..

Men varför är man (jag) så hård mot sig själv?
30 min på 5 km har i många år varit en omöjlighet, och nu gör ja de efter få löppass (tror de blev 3 i feb) och en förkylning.
Så ja ska försöka vara nöjd. - kom ihåg att man ska bara jämföra med sig själv!
(De sista är något jag behöver bli bättre på..)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0