Sova över gröt.

Just nu laddar jag för morgondagen. Det är imorgon det är dags för morgonträning med Annika Sjöö, 6:30 ska jag vara inne i stan.. 

Inför dagens morgonspinning tog jag bara ett glas yoghurt och ett glas vatten, men imorgon känner jag på mig att de blir lite högre pulstoppar och därför vill jag fylla på lite mer innan (och kommer därför få gå upp ännu tidigare..). 
Jag tänker göra overnight oatmeal, testade de första gången förra veckan och gillar att man förbereder det helt dagen innan.
Jag hittade det här inne, en blogg med en massa frukost tips! Det här kommer inte vara de sista receptet jag testar:)
Jag gjorde om de lite och blandade
1 dl fiberhavregryn
1 dl mjölk
2 tsk linfrön
Blandat allt i en burk och sätt på locket, in i kylen över natten och sen är det bara att äta på morgonen:)
Sötning hoppade jag över, mest för att ja aldrig sötar min gröt eller yoghurt så varför göra de här. 
Som smaksättning tog jag mitt vaniljpulver (ren vanilj, inget socker).
Denna gången har ja även lagt i lite blåbär.. vi får se imorgon hur de smakar!

Nä de börjar bli dags att plocka fram kläder och sen försöka lägga mig hyfsat tidigt.. klockan ringer strax efter fem!

Kommentarer
Postat av: Pixan

Vad kul med morgonträningen och säkert med folk man annars kanske inte träffat! Hur har de gått å hur känns de? :)
Var e de du tränar annars någon stans?

Svar: Ja absolut kul att träffa andra som också gillar träning! Jag tränar på Elixia i Sisjön till vardags, men har lite planer på att byta eftersom det inte längre ligger så bra med tanke på vart jag bor nu.
Spinningen går de sådär med, ja vill verkligen komma igång med de verkar inte vara så lätt!
Milla

2012-06-14 @ 11:07:46
URL: http://pixans.blogg.se
Postat av: Karin FoH

Smart sätt att spara tid på morgonen och ändå få en grötfrukost!

Svar: Ja perfekt för morgontrötta människor som mig:)
Milla

2012-06-14 @ 23:24:43
URL: http://fitnessochhalsa.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0