Saker jag inte skulle berätta..

I veckan läste jag på Lofsan blogg om saker hon aldrig skulle berätta för sin pt. Jag tyckte de va ett så bra inlägg, för ibland blir träningsbloggar lite för perfekta. 
Jag försöker få en balans, men det är ju roligare att skriva om träninspassen som blir av, än dom som inte blir de. 
Roligare att skriva om en vällagad och nyttig middag än när de blir fryst pyttipanna.. Ja ni förstår vart jag vill komma. 

Så here we go, jag är en sån där lite (ibland för) ärlig människa så jag skulle berätta detta för en pt. Men fem saker jag inte skulle skriva här i vanliga fall:
Jag älskar Oboy. har skurit ner drastiskt på, men då och då blir de ett glas till frukost.
Jag älskar att sova. Kan lätt sova 10-11 timmar. Svårt att förklara varför man inte får till träning på förmiddagen när man börjar jobba kl 12.. men nu förstår ni varför de blir så ibland (okej ganska ofta)
När jag äter något sött (godis eller kladdkaka eller glass) så är inte en liten portion de vanligaste..utan en eller flera stora. Tur att ja inte äter de så ofta..
Det är pinsamt om någon kommer på mig med att ta kort. Trots att ja gärna bloggar med bilder, ofta på mig själv så tar ja gärna bilderna när ingen ser. Ja menar hur ser de ut att stå och ta kort på sig själv?
Jag dricker mer ColaZero än ja borde.
Så nu har ni fått lite vardagsinblick i mitt liv, någon som känner för att berätta om sina dolda vanor? :)

Kommentarer
Postat av: Sanna

Haha, vilket otroligt roligt inlägg! Så skönt och befriande på något sätt :)

2012-06-11 @ 16:04:00
URL: http://engnuttasocker.blogg.se/
Postat av: Christina

Ha ha vad härligt att höra! Har också funderat på det här med att knäppa kort på sig själv, ha ha! OK om jag länkar till dig? ÄLskar träning & det här verkar va en bra blogg =

)

2012-06-12 @ 10:15:30
URL: http://christinalicious.blogg.se/
Postat av: felicia

visst är det som du skriver, att många träningsbloggar ser perfekta ut.

Men det ärju så.. de dagar man äter onyttigt lr så så känns det inte lika kul att skriva om det. Egentligen inte för att man e rädd för att visa det utan kanske mest för att man känner sig dåligt som "failat"?

Jag vet inte.. Har jag planerat att moffa i mig skit så står jag gärna för det och skriver gärna ut det.. Men har jag fallit dit så känns det jobbigare.. är nog att man inte vill erkänna det för sig själv som man inte vill skriva ut det heller? även om det är just det man borde! :)



jag dricker oxå alldelles för mkt cola zero och skäms oxå när någon kommer på när man står och smygfotar sig själv :)

Äter jag onyttigt så kan jag inte kontrollera mig själv och jag äter tills jag mår riktigt dåligt och knappt kan andas för jag e så mätt och illamående.. (kanske därför man drar sig från att äta onyttigt så ofta) :P

2012-06-12 @ 12:24:52
URL: http://tkhl.wordpress.com
Postat av: Camilla

@Sanna, ja lite blans bland hälsobloggar skadar aldrig:)



@Christina, tack! Självklart är det okej att länka:)



@Felicia, för mig handlar de inte så mycket om att våga erkänna utan mer om att ja försöker hålla en viss linje på bloggen och inte blanda för mycket.

Sen handlar det ju om balans som med allt annat i livet, tror inte på att må dåligt av de man äter utan istället se på varför det blev så.

För mig handlar det 9 gånger av 10 om dålig planering.

Lagom är bäst och ja vill kunna äta en spontant bit godis utan att må dåligt över de. Men som sagt lagom och balans är de ja jobbar mot!

2012-06-12 @ 22:36:31
URL: http://millastraning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0