Power Walk

Gårdagens promenad kändes skön och lyxig, men dagens promenad kändes inte lika lockande.
Andledningen? 
Jag hade hoppats och trott att ja skulle våga mig på ett lättare löppass idag - men jag vill vara rädd om kroppen och jag kände att förkylningen behövde någon mer dag innan ja vill dra upp pulsen så mycket.

Men röra på mig ville jag (efter en otorligt rörig dag på jobbet, bara att börja dagen med att kollegorna i kör utbrister " Men du är ju sjuk!?) så jag bytte om, tog på mig nya pulsklockan som jag knappt använt än så länge och gick en av rundorna jag brukar springa. 
Höll pulsen mellan 60-70% och de kändes riktigt skönt:)
Efter 50 min hamnade jag vid en gräsplätt som hade sol på mig - som gjort för lite styrka.
Spontant så körde jag lite olika övningar för core och ben, 1 min vadera totalt 10 min. 
Lagom till solen försvann bakom ett hustak så började jag gå sista biten hem.
1 timmes promenad, cirka 7 km gissar jag på, 10 min styrka. 


Kommentarer
Postat av: SysterMalin

Kul att du också löptränar. Trist att vara förkyld, då är man i regel som mest sugen ;) klokt att stå över, bättre det än att bli sjuk igen och behöva vänta ytterligare dagar på att träna.

Har du något mål i sikte?

2012-06-05 @ 00:02:22
URL: http://systermalin.blogg.se/
Postat av: felicia

imponerande att du kom upp i så hög puls, har skitsvårt att få upp pulsen när jag går.. låter som du fick till ett härligt "pass" iaf =D

2012-06-05 @ 15:14:46
URL: http://tkhl.wordpress.com
Postat av: Karin FitnessochHälsa

skönt sätt att avsluta dagen på!

2012-06-05 @ 16:18:27
URL: http://fitnessochhalsa.blogspot.com/
Postat av: Camilla

@SysterMalin, Göteborgsvarvet va vårens mål. Men nu siktar jag på lite kortare, Midnattsloppet i agusti.



@Felicia, ja de är en sanning med lite modifikation. Ja låg på ett snitt på 63%. Runt 60-62 på plan mark och sen några backar där ja lät pulsen sticka iväg lite.

De tog cirka tio minuter innan ja kom upp i puls, men sen gick de bra så länge jag tänkte på armpendlingen (glömde ja de så skönt pulsen)



@Karin, absolut:)

2012-06-07 @ 22:13:59
URL: http://millastraning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0