Sockerfria augusti


Förra året blev det två sockerfria månader, mars och november om jag minns rätt.
I år har ja inte haft någon ännu, men kände nu att det är dags!

Så från och med imorgon fram till sista agusti så är det inget* socker för mig. 
För mig handlar det om att bryta vanan, jag äter 8 gånger av 10 godis/kakor för att det på något sätt hör till eller passar in. 
Jag vill inte sluta äta socker helt, och framförallt inte alltid ha sockerfria månader - gud så tråkigt!  
Men ja vill som sagt bryta mönster, tvinga mig själv att tänka om och efter en månad kan ja välja när ja vill använda mina nya vägar och när jag vill unna mig en godbit eller två:)
En bild ifrån förra veckan, dom här tillfällerna är underbara och så värda
både socker, kalorier och allt annat;)

Första dagarna brukar vara tuffast, men jag är taggad så tror inte de blir några problem.. 
 
Någon mer som brukar köra sockerfritt ibland, eller som tänkt göra de nu i höst?

* Inget socker är lite sanning med modifikation, eftersom det är en hel del socker i mat också - och så långt tänker jag inte gå. Men godis/kakor/oboy osv är borta denna månad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0