Slitigt

Visst blev de löpning idag, 10 km blev de. 
 
Jag hade ju som plan a att springa i Skatås - men ja gjorde om planen lite och tog mig istället till Sisjön.
Planen att springa en slinga runt Sisjön, Oxsjön som skulle landa på cirka 7 km. Kändes de bra tänkte ja avrunda runt elljusspåret och då hamna ganska nära 10. 
 
Till och börja med så bestämde ja mig för att gå ut hårt. Jag är dåligt på de när de kommer till just löpningen och ja behöver lära mig hur hårt ja kan springa, hur länge. 
Jag tänkte på spinningen, där passen ofta ligger runt 80-85% ganska stor del.
Så med de som tanke så låg ja just där.. efter 5 km började de bli jobbigt men ja bestämde mig för å kämpa tills ja hade kommit runt. Alltså 7 km. 
De gjorde jag, jobbig slinga med backar upp och backar ner. Och ett håll som inte ville ge mig sig utan bara blev värre och värre.
Så efter 7 km kände ja att de fick räcka - gick 500 m och hållet släppte lite. Så började jogga lite lätt och de kändes så bra att ja bestäme mig för att ta elljusspåret också, fast i lugnare tempo. 

Så 10 km totalt. Första 7 jobbiga, sista 3 lite mer så som ja brukar springa (eller ännu lugnare nästan) 
Därefter blev de lite streching och magövningar i solen. Bland annat plankan, blir tredje veckan denna söndag, och några sekunder sämre än för två veckor sen.
Landade på 65 sekunder.. gissar att löpningen tog mer än ja trodde.

Dagens lärdommar:
Börja träna mer kupperat.. backarna sög musten ur mig. 
Har de regnat dagen inna är de lerig.. 
 
 
Mellanmålsbollarna hanns inte riktigt med idag, får ta dom i veckan istället.
 
Det är en bit kvar till 10 km på under 60 min. Men ja ska klara de 25 agusti!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0