Ryggsäck

Som jag skrev i våras så hade jag under ett tag funderar på att införskaffa någon typ av löpar ryggäck. 

Eftersom jag aldrig ägt något liknande innan visste ja inte heller riktigt vad som va viktigt, men kände att ja inte ville lägga allt för mycket pengar.
Mest eftersom ja inte visste hur mycket jag skulle använda den.
 
Dom flesta jag hittade låg mellan 600-1200 kr, och de kändes lite i mesta laget. Så när ja sen av en slump hitttade en Salomon för 299:- (tror jag, kan ha varit billigare.. hittar inte de inlägget just nu) så va de inte så mycket att fundera över.
Om man läser på om ryggsäcken på Salomons hemsida så är det en varndrings/active ryggsäck, men om man googlar den så verkar många använda den som löparryggsäck. 

Så va tycker då jag? 
Den är riktigt skön att gå med till och från träning, sitter bra utan rämmarna runt kroppen och lite extra bra med de övre spännet knäppt. Till löpnings så fungerar den helt okej.

Jag har ju som sagt inte haft någon "riktigt" så ja har ingeting att jämnföra med, men de ja upplever som negativt på den här är att ja inte kan spänna åt den riktigt så mycket som jag vill i banden som går över axlarna. Vilket gör att den rör sig lite när man springer. 
Å andra sidan så har man ett spänne runt midjan som hjälper till att hålla fast den. 
Ett stort plus (och helt nödvändigt) är att den övre remmen går att reglera upp/ner och kan komma tillräckligt högt upp för att inte trycka ihop brösten. Flera modeller jag provade så satt den för långt ner - vilket inte fungerar om man har lite större bröst. (ursäkta infon men kände att den va viktigt)
Det andra är att man inte har några fickor som man kommer åt när den väl sitter på ryggen - nu förstår jag varför andra ryggsäckar hade fickor på midjebältet.. 

Men med tanke på hur mycket (lite) ja har använt den så är jag ändå nöjd med mitt köp. Den fungerar helt okej att springa med & är riktigt skön att gå med i övrigt. Man får ner ett ombyte (kanske inte jacka till vintern) + skor och handdukt om man packar smart. 
För mitt användade är denna toppen, vill man springa mycket tror jag man vill gå upp ett snäpp.

Något mer ni funderar över så fråga, nytt för mig så lite svårt å veta om det är något speciellt som ni funderar på.
 
 
 
Ryggäcken heter Salomon revo light. Färgen ja har är grey/pink.

Kommentarer
Postat av: Sanna

Vad kul att läsa lite mer ingående utvärdering. Har själv funderat på att skaffa en men känner att det där med att kunna spänna åt den är viktigt.

Svar: Ja, sen tror jag det gäller att hitta en som passa ens egna rygg. Jag är inte lite, trots de känns denna lite stor.. så de handlar nog mycket om att hitta en som passar just sin egen rygg! Men sen får man ju ställa hur mycket man vill betala/hur mycket man har tänkt använda den.
Milla

2012-07-08 @ 23:20:26
URL: http://engnuttasocker.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0