Söndag


Fick ett samtal igår från min mamma, dom ska flytta och det fanns ett litet önskemål om att jag kom hem och gick igenom dom kartonger jag har stående hemma (vilket jag helt hade förträngt att ja hade..)
Eftersom jag sov lite längre än ja planerat så slutade det därför med att ja bestämde mig för att springa hem till mina föräldar.
Tänkte att de skulle vara ca 7 km, helg planen va 8 km - men ja va osäker på hur löpbart för vanliga löparskor det skulle vara i Skatås, så de kändes som en bra plan att kunna hålla sig på asfalt.

Insåg ganska snabbt problem ett, löparryggsäck.
De ja har tänkt köpa flera gånger men som aldrig riktigt blivit av.
Letade fram den lättaste och mjukaste ryggsäcken jag hittade här hemma, drog åt remarna så den satt åt och sen knöt ja dom runt mig också.. de va nog inte de snyggaste men de fick fungera!
Någon av er som har tips på en smidigt löparryggsäck kanske?

Tog mig iväg, efter två km blev ja blöt om tårna.. Men ja fortsatte hemåt. Eftersom dom bor ganska högt upp blev de bitvis väldigt bakigt men ändå så gick de bra. 6,51 km blev det totalt och ja kände mig nöjd:) Dubbar hade nog inte skadat, men jag höll mig iaf på benen hela vägen.




Va som sagt slask i början när ja sprang (därav blöta tår) men ju närmare mamma och pappa ja kom ju mer snöigt blev de. Tänkt va skillnad 1 km kan göra när de går lite uppför.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0