Ingefära

I förrgår bestämde jag mig för att ja va klart med att äta ur frysen, den va inte tom - men de som va kvar var helt o t r o l i g t tråkigt (vem har lagt de i min frys??)
Frostade ur frysen i lördagskväll, och sen kom de bästa - få fylla den med massa nya & nyttiga saker.

En av sakerna jag har tänkt på ett tag, är att frysa in ingefära.
Ja har läst om de på en av bloggarna ja följer (men hittar tyvärr inte vilken just nu)
Så sagt och gjort, köpte med mig en stor (och lite väl knölig) ingefära bit hem, och satte sen igång.
 Skalade. Delade. Platsfoliade in dom.
& Nu ligger dom där i frysen, och förhoppningsvis blir mitt ingefära intag lite högre:)


          


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0