Fredag

Många har varit lediga idag, men inte jag.
Däremot va de väldigt lugnt på jobbet och ja smet ifrån vid 13:30 (istället för 15)
Andledninge va enkelt, de va s t å l a n d e sol ute! Så tog min grejer och åkte från jobbet till en sjö som ligger alldeles i närheten - härligt att få 3 km solsken, även om de va lite kallt.
Mest va de nog för ja inte alls hade promenad i tankarna när ja gick hemifrån vid 7 snåret.. så sko och kläd val va inte de bästa. Men va gör de när man får dagsljus som man inte räknat me:)

Mina föräldrar bor alldeles i närheten så ja gick dit efteråt och fick i mig lite sen lunch. Bara pappa hemma när ja kom men sen dök även mamma upp så stannade där lite längre än planerat men fick ostkaka och kaffe när mamma också kom hem:)
Efter en stund slet ja mig dock därifrån och åkte tillbaka mot jobbet - eftersom träningen ligger mitt emot. Så de blev 15 min på löpbandet som uppvärmining och sen Body Pump. De va ett tag sen ja va på ett pump pass och de kändes.. Räknar med träningsvärk imorgon!
Snabb handling efter de hem och kasta middagen i ugnen - under tiden fixade ja lite (läs typ gå ut med återvinning & diska..)

Nu när ja läst igenom lite bloggar och uppdaterat min egen och ätit middag ska ja faktiskt återgå till att städa. Man kan ha roligare en fredagkväll, men känslan att vakna imon och ha en helt ledig helg i en nystädad lägenhet gör de hela värt de:)




Vindstilla på Sisjön


Kom föresten på att de är mindre än en månad kvar till ja gör första delan i instruktörsutbildningen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0