Smarriga smothin

Häromdagen skrev jag om att min hop plocks smothie visade sig bli inte bara god, utan riktigt god!

Sen dess har ja tänkt göra om den flera gånger men tiden har inte riktigt räckt till.
Idag när ja kom hem gjorde ja så slag i saken, den blev riktgit god denna gången med, även om ja fick lägga i lite extra jordnötssmör på slutet.

Jag blanade ca 10 frusna jordbubbar, några blåbär (kanske typ 15), 1/2 frusen banan, 1 skopa vanilj protinpulver, 1 msk jordnötssmör, lite krossade linfrön och så mjölk. (ganska mycket mjöl för att få den flytande - därav min ide att de kanske kan bli glass av de..)
Min blender får jobba lite och ja fick hjälpa den några gånger genom att va i med skeden och blanda om de som va fryst.
Det går säkert lika bra med vanlig banan, men ja har ett gång skivade i frysen och tycker de är smidigt:)

  

   

Jag är alltid på jakt efter nya smarriga smotihe recpet, vad är erat favorit recept?



Ska testa nästa gång att byta upp protinpulvret mot vanligt vaniljpulver och kesella, gillar smidigtheten med proteinpulver men gillar att ha naturligare alternativ också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0