Platta köttbullar

När ja va och handlade häromdagen, så fanns det massa köttfärs med kort datum till bra pris. Så jag slog till och de va med hjälp av den nötfärsen ja skapade köttfärsåsen.
Fick med mig ett paket blandfärs också, med utgångdatum idag. Så hur trött jag än va igår efter att ha kommit hem och fått i mig middag så va de dags att ta tag i köttbulle tillverkning:)

Det här är tredje gången ja gör egna köttbullar, och ja är långt ifrån att ha hittat något favorit recept. (Mormors och farfar har alltid varit favoriter, men tyvärr är dom bägge för gamla för att kunna laga dom, så ja tänker att de är dags att börja labba fram ett eget!)

Igår åkte de när gullök, en morot, lite cayenne peppar, grönsaksfond, 2 ägg och såklart blandfärsen.

   



Orkade inte riktigt rulla massa små köttbullar så de fick bli platta köttbullar istället.
Platta köttbullar kommer från just min farfar, spenderade en hel del tid där när ja va mindre och tydligen va jag vid ett tillfälle väldigt besviken när han sa att ja skulle få köttbullar och istället tog fram pannbiffar. (som han ändå mosade åt mig.. så fråga mig inte va de spelade för roll, men ja va runt 5 år)
Han förklarade då att de va inte pannbiffar, de va bara platta köttbullar:) Å sen dess sitter de kvar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0