Frysta bananer

Efter att både kompisen kommit och gått, och även syrran varit här en sväng så blev de hög tid att ta tag i lite fixande inför veckan.
Ja har förberett matlådor inför jobbdagen och träningsväskan är packad:)

I fruktskålen så började bananerna se lite ledsna ut.
Jag försöker låta bli att slänga mat och blev därför glad när jag för några månader läste att man kan frysa bananer.
Så sagt och gjort, när det blir bananer över så skalar jag dom, hackar upp dom och så åker dom in i påsen i frysen.
Funkar bra att slänga ner i smothies och så får man lite fluffigare känslan när dom varit frysta.

Så bruna banener åker in i frysen, och jag slipper slänga mat:)

   


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0