Nytt försök

Ikväll kände jag mig både lite små hungerig och sugen på något att plocka med i matväg. 
Så jag bestämde mig för att återigen göra en nyttigare variant av chokladbollar. 

Jag gjorde ju en omgång för nån månad sedan - men ett väldigt lyckat resultat. 
Idag gjorde jag de jag skrev om sist, nämligen bytte ut dadlarna mot aprikoser. I tanken så va de jätte bra, skulle slippa den lilla dadel smaken och dom skulle bli ännu lite sötare tänkte jag. 
Men de som är bra i tanken är inte alltid bra i praktiken, aprikoserna gav inte alls samma "klet" och jag fick tillsätta en extra msk kaffe för att smeten överhuvud taget skulle gå ihop. 

Efter lite mer kaffe, saknade jag kakao smaken och tillsatte en msk extra kakao. Sen gick smeten att rulla till bollar (utan tid i kylen) 
Men nä, dom blev aldrig riktigt bra. Dom blev helt okej, men är inte i närheten av resultatet från förra gången. 

Så mitt tips,ska ni testa dessa. Testa den verisonen med dadlar:)
 

 
 
 
Dom ser precis likadan ut som dom förra, men va betydligt torrare och utan den där "äkta" chokladbolls smaken jag va så nöjd med förra gången.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0