Intervaller

Visst blev de löpning igår. 
Och såklart kändes framförallt kroppen mer skönt trött efteråt, men klockan va närmare 22 när ja väl hade kommit hem och fått i min en smothie och ganska snart efter de så hamande ja i soffan och sen fanns inte energi till mycket mer! 
 
Igår ivingde jag mina nya skor, dom jag fyndade förra veckan. Ett par knall gula och fina Reebook optimal flex.
Efter vad ja har läst mig till, är det är par halvt barfota skor. Dom har ändå en viss däpmining men är väldigt flexibla och låter foten jobba. 
Ja har egentligen mest köpt dom för att kunna ha inne i vinter, ett par skor som funkar att värma upp på löpbandet med och sen köra i gymmet eller någon Crossfit/Bodypum klass. Men varför inte använda dom till kortare löppass också.

Så ja bestämde mig för att om ja skulle inviga dom fick de bli ett kortare pass.
Kortare pass = intervaller. 
Sagt och gjort, 2 km uppvärming och sen 10 (2x5) vändor upp för en 200 meter lång backe. 
Ja tycker det är förbaskat svårt att motivera mig själv att köra hårt när de kommer till löpning, men får ändå ge mig själv klart godkänt på gårdagens pass:)

Skorna då? Jodå, helt klart godkänt. 
Det är en ny värld för mig (kanske allt för mina fötter) som innan bara sprungit i utprovade väldigt väldämpade löparskor.
Dom ja har nu är dessutom lite breda så skillnaden blev väldigt stor när ja fick på mig dessa som satt tajt och dessutom va väldigt lätta! 
Efter uppvärmingen på 2 km så kände ja att framförallt mina vader nog jobbade lite mer, efter mina intervaller så gjorde ena vaden lite ont och fötterna kändes mer trötta än vanligt. 
Va lite rädd att ja sprungit för långt för att vara första gången, och gjort något dumt inför Midnattsloppet på lördag.. 
Men imorse vaknade ja utan att känna något direkt, lite träningsvärk i vaderna men inget som gör ont. 

Så första, men absolut inte sista passet i mina nya skor:) 
 
 
Matchade skorna med tröjan:)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0