Lunch lådor

Ja har ägnat lunch och i mitt fall även ofta middagslådor många tankar dom senaste två åren.

När jag bodde hemma va de ruggit svårt att få me sig lunch lådor, så då hade jag som ursäkt att "när ja flyttar" då ska jag ta tag i de.
Det gjorde jag, många stor kok blev de och matlådorna kom med till jobbet. Men sen kom våren, ja kom ur rutinen och började tröttna på dom rätterna som ja tycker e goda att frysa.. Kände att ja ville ha lite mer sallads varianter me till jobbet, å tänkte försöka mig på de ett tag.
Men ja vet egentlingen att de inte skulle fungera.. jag, tidsoptimistioen och den mest morgontrötta människan på jorden skulle hinna fixa de på morgonen?!

Men nu är det v e r k l i g e n dags att ta tag i det här igen (No more färdigrätter och pulvermos.. ) Så nu har ja börjat fundera över just själva lådorna. Ja tror många gånger att ja äter mer när ja åter ur lunchlådan.
Ja testade häromdagen här hemma. Ja hade slängt ner lite rester i en liten låda.. la upp de på tallrik och insåg att det va en ganska normal portion, så då kan jag ju tänka hur mycket det är i en av mina vanliga lådor..
Så ska nog börja lägga de på tallrik först och sen ner i lådan, i alla fall under ett tag.
Men förutom de så har ja läst flera inlägg hos Träningsglädje om hennes lilla kamp för att få med sig lunch till jobbet, å när hon la ut dessa fina lunchlådor så väcktes ett hopp i mig. Kanske, kanske kan ja få me mig sallader om jag har så fina lådor? Tror bestämt ja ska bege mig till Lagerhouse på fredag efter jobbet:)



Burken, som inte va helt fylld och maten på en vanlig tallrik. Räcker gott för mig iaf med lite sallad eller andra grösnaker till

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0