Frukost

Även om jag just nu sitter och äter dagens lunch, så har ja gått i frukost tankar hela förmiddagen.
Kom ju som genom ett mindre mirakel upp redan vid 7:40 imorse och hann därför med en 35 min promenad innan frukost (1/3). Så när de väl va frukost hade jag hunnit bli riktigt hungerig:)

Jag har genom åren lärt mig äta och till och med tycka om frukost (efter alla år när ja satt läänge och tvingade i mig frukosten) Jag gillar att variera den. Vissa äter samma frukost jämt, andra varierar nästan varje dag, ja gör ett mellanting.
Ja kommer ofta in i en yoghurt period, eller gröt period å så varar den ofta några månader. Senaste månaden har ja inte riktigt hittat min nya period, efter att ha total tröttnat på yoghurt med flingor som ja kört på typ hela sommaren. Men så imorse kände ja för smothie, å just speciellt den ja i princip levde på föra hösten: blåbär, kesella & yoghurt - nytt för idag la ja även i gojiibär.
Förra hösten när ja började göra den, va precis när ja börjat intressera mig för vad ja faktiskt stoppar i mig (protein, kolhydrater, fetter osv) å den kändes perfekt just då.. Men nu vill ja göra den ännu bättre. Så räkna med lite olika snothies här närmaste veckorna:)

Hur äter ni eran frukost. Samma jämt eller olika?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0